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Author Topic: Propeller for an MVVS 2,5 glow F2A trainer  (Read 1820 times)

Offline Ariel Manera

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Propeller for an MVVS 2,5 glow F2A trainer
« on: October 21, 2013, 01:24:09 PM »
I'm a novice in C/L Speed and I'm thinking in to build a F2A trainer model. I have an out of box MVVS 2,5cc glow engine (It will be used with FAI fuel)
I know nothing about propellers for speed. What commercial propeller could you recommend to use?
Is a must to use one blade propeller to obtain goods lap time?  Please tell me about a commercial propeller to cut and try.
Thank you in advance
Ariel

Offline Ariel Manera

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Re: Propeller for an MVVS 2,5 glow F2A trainer
« Reply #1 on: October 22, 2013, 08:29:59 AM »
Dear Motorman. I live in Argentina, here is a Basic F2A -up to .25 plain bearing and up to .15 ball bearing, no "FAI" engines-. Profile fuselage. Is a kind of Gooyear for Speed.
I want to know some tips to fly faster, I begun asking for a propeller tips.
Reworking tips for my engine are welcome!!!!  ;D

May be, in other places, C/L modellers have similar Speed Category and could share their experience

I'm sorry for my English, is so basic.

Offline Bill Hughes

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Re: Propeller for an MVVS 2,5 glow F2A trainer
« Reply #2 on: October 26, 2013, 03:34:36 PM »
check out     www.f2aspeed.org
Bill Hughes

Offline ALBERTO CABALLERO

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Re: Propeller for an MVVS 2,5 glow F2A trainer
« Reply #3 on: October 26, 2013, 08:18:30 PM »
Hola Ariel.
Yo si hablo español y fui el miembro suplente del equipo USA en el ciclo 2010-2012. no ostante  si estas tratando de comensar en F2A yo te puedo ayudar con motores Profi de bajo costo, para entrenamiento y tambien informacion para la construccion de los modelos.
La velocidad es algo super complejo, es algo que nadie te puede dar solo con dedicacion y muchos vuelos es que se puede aprender. E incluso ni todo el dinero del mundo te da velocidad , yo soy amigo personal del dueño de la PROFI y tengo los mejores motores y demas y me a costado mucho trabajo llegar donde estoy. No ostante si le pones enpeño y dedicacion llegara el momento en que estes a un nivel que sin darte cuenta llegaras, si vas a comensar con un MVVS G-7 , debes chequear si el motor es para pipa sonica o para escape libre, en el Segundo caso puedes usar las helices APS 6x5 , 6x5.5, o 6x6 para las cuales debe ir cambiando las jumtas de culata para lograr mejor rendimiento, ademas deber cambiar la culata por una hemisferica de bajo volume, debes usar tanke con presurizacion y un ventury de 6.5 mm.

Saludos

Alberto   

Offline rustler

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Re: Propeller for an MVVS 2,5 glow F2A trainer
« Reply #4 on: October 27, 2013, 04:13:18 PM »
Hi Ariel. If you are practising flying faster, you can get used to flying on FAI fuel, and then use high nitro fuel to fly faster. And then move on to more exotic engines. :)
Ian Russell.
[I can remember the schedule o.k., the problem is remembering what was the last manoeuvre I just flew!].


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